Reportáž z jízd parního vlaku a roztápění lokomotivy

22. 5. 2019

O víkendu 11. a 12. května proběhly další jízdy vlaku s parní lokomotivou 310.0134. Jak tyto jízdy vypadaly a jak je připravujeme?

Parní lokomotiva 310.0134 vyjíždí ráno z výtopny

Parní lokomotiva 310.0134 vyjíždí ráno z výtopny

Lokomotiva vyjíždí se soupravou na Jaroměřské nádraží na jízdu historického parního vlaku.

10. 5. 2019 roztápění parní lokomotivy

Parní lokomotiva přijela 8. 5. a byla deponována do výtopny. Další jízda byla naplánovana až na sobotu 11. 5. a tak se nechala vychladnout. Parní lokomotiva by se správně měla roztápět hodinu na každou atmosféru kotle, v tomto případě tedy 11 hodin, a dvě hodiny navíc než se vůbec pořádně zatopí. Tedy se zatápěním se muselo začít už v pátek 10., ale vzhledem k tomu, že lokomotiva chladla jenom den, tak byla na nějakých 80°C stále rozehřáta, tolik času tedy nebylo potřeba. S roztápěním se začalo po 12. hodině.

Po odhoření dřeva se přešlo na topení uhlím a po 18. hodině už lokomotiva mohla popojíždět po areálu muzea a připravit si soupravu na sobotní jízdu.

11. 5. 2019 parní vlak u příležitosti pochodu Václavice - Havlovice

Vlak s parní lokomotivou 310.0134, služebním vozem, čtyřmi osobními vozy a motorovou lokomotivou T211.2009 vyjel před sedmnou hodinou z Jaroměře do Václavic. V České Skalici a Václavicích byla doplňována voda hasiči do parní lokomotivy. V Náchodě zůstala lokomotiva T211.2009 a parní lokomotiva s vozy pokračovala přes Václavice do Červeného Kostelce, na tomto úseku byl vlak plný. Po přestávce v Červeném Kostelci se vlak vrátil do Náchoda pro "bobíka" T211.2009 a poté se jelo stejnou trasou jako ráno, se zastávkou pro vodu v České Skalici, zpátky do výtopny.

Vlak byl objednán organizátory pochodu Václavice - Havlovice a ti zajišťovali prodej jízdenek. Děkujeme za využití našich služeb.

12. 5. 2019 návrat parního vlaku do Turnova

A po jízdě se parní lokomotiva vrátila do svého domovského depa v Turnově. Vlak tvořila lokomotiva se služebním vozem a dva osobní vozy. Vlak měl odjet z Jaroměře v 8 hodin 39 minut, ale bohužel byl kvůli poruše výhybky ve stanici Jaroměř zpožděn. Po opravení výhybky měly přednost zpožděné vlaky běžné dopravy a vlak mohl vyjet až o dvě hodiny později. Za problémy způsobené zpožděním se ještě jednou omlouváme.

I přes dvouhodinové zpoždění se podařilo prodat 98 jízdenek.


Velice děkujeme za zájem a účast na našich jízdách.

Brzy bude následovat reportáž z muzejní noci.

Kategorie: Zprávy z akcí, Zajímavosti z muzea

Další zprávy z výtopny